قالب فروشگاهی حرفه ای زینت | دموی زینت
امکان ارسال به تمامی نقاط کشور

خوشبو کننده فروشگاه

‏‫(0 ) پیشنهاد شده توسط0

چرا در برخی کفش فروشی ها از اسپری با بوی چرم استفاده می کنند؟

بوی چرم “ناخودآگاه” باعث می‌شود، بیشتر از آن فروشگاه خرید کنید.

نایک که از برندهای معروف کفش و پوشاک ورزشی است، با استفاده از رایحه خاص در فروشگاهایش تا ۸۰ درصد فروش خود را افزایش داد!

بوی دارچین، حس گرما را انتقال می‌دهد، اگر در استفاده از محصولات لاغری نظیر بالش ها و کمربندها (حرارتی) و مانند آن چنین بویی استشمام کردید آن را تصادفی تلقی نکنید!

بوی چوب هم حس لوکس بودن را انتقال می دهد، اگر هنگام ورود به یک لوکس فروشی چنین بویی را حس کردید، با دقت بیشتر خرید کنید.

شناسه محصول: فروشگاه 1 دسته بندی ها: برچسب:

فروشند

موجود در انبار فروشگاه
ارسال در سریع ترین زمان ممکن.

قیمت
این قیمت توسط فروشندهzienat.irقیمت گذاری شده استو

موقعیت مکانی مناسب، دکوراسیون زیبا، ظاهر آراسته کارمندان، استفاده از نور جذاب ، تزئینات هنری، دمای محیط، موسیقی ملایم، همه ی این ها عوامل شناخته شده ای هستند که در جذب مشتری برای هر کسب و کاری موثر است. همگی اینها هم به نوعی مغز احساسی را هدف قرار داده اند.

اما اگر دقت کرده باشید هیچ کدام از اینها چیز جدیدی نیست و بسیاری از کسب و کار های موفق همه این ویژگی ها را می شناسند و کمابیش استفاده می کنند. به نظر شما چه چیز جدیدی می تواند برند شما را متمایز کند؟فرض کنید تفرج کنان از مرزعه ای از گل رز عبور می کنید و قرار است یکی از این رزها را انتخاب کنید و به عزیزترین تان هدیه کنید. اگر همه این گل ها ، قرمز و با طراوت باشند، انتخاب برایتان مشکل می شود. اما اگر یکی از این رزها بنفش رنگ باشد، یا یک رنگ غیر عادی داشته باشد، به سرعت توجه شما به آن جلب می شود.

مصرف کننده امروز، چشمش به زیبایی های بصری عادت کرده و الان نوبت به تحریک حس پنجم است. بوی برند ایده جدیدی است که در خور شایستگی اش، مورد توجه قرار نگرفته است. خیلی از کارفرمایان متوجه بوی محل کارشان نیستند.

قدرت حس پنجم را دست کم نگیرید. به استراتژی بازاریابی خود، خلق رایحه را نیز اضافه کنید. شما در هر کسب و کاری که باشید، برای برنامه ریزی و رشد برندتان می توانید این سوال ارزشمند را از خودتان بپرسید: برند من چه بویی دارد؟ درست خوانده اید! نپرسیدیم لوگوی آن چه شکلی است یا چه رنگی را در ذهن خریدار تداعی می کند. پرسیدیم چه بویی دارد و چگونه رایحه برند شما در ذهن مصرف کننده نقش خاطره می زند و آیا او را برای خرید تحریک می کند؟
وقتی می پرسیم محصول شما یا برند شما چه بویی دارد، فقط منظورمان بوی اسانسی که در داخل محصول استفاده می شود نیست. لزوما هم نباید کارخانه عطر و ادکلن باشید که رایحه محصول و محیط کسب و کارتان برایتان مهم باشد. شما می توانید از ایده خلق رایحه در محیط کسب و کار خودتان استفاده کنید. کار شما می تواند مغازه کتاب فروشی، سالن زیبایی، یک هتل یا یک مطب پزشکی باشد. در هر صورت، می توانید با روایح دل انگیز برای مشتریانتان خاطره سازی کنید. و اولین تجربه مشتری تان را لذت بخش نمایید.

بتدریج که دانشمندان آثار قوی رایحه ها را بر رفتار کشف می کنند، بازاریابان روش های خلاقانه ای برای بهره گیری از این رابطه ها پیدا می کنند. شرکت های تبلیغاتی سالیانه حدود ۸۰ میلیون دلار برای بازاریابی رایحه ایی خرج می کنند؛ موسسه ی بازاریابی رایحه برآورد می کند که این رقم در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. این شکل بازاریابی حسی پیشرفت های جالبی پیدا می کند، چون تولیدکنندگان راه های تازه ای برای وارد کردن بو به محصولات، مانند

  • لباس های مردانه
  • شوینده ها،
  • کابین های هواپیما پیدا می کنند.

حتما برای شما هم پیش آمده است که در هنگام قدم زدن در خیابان از جلوی یک رستوران عبور کرده باشید؛ بوی خوش غذای آن باعث شود احساس گرسنگی کنید و لحظاتی بعد در حالی که منوی غذا‌ها را در دست دارید خود را در آن رستوران بیابید. این رویکرد تداعی‌کننده نوعی بازاریابی حسی یا به‌طور مشخص بازاریابی رایحه است.

بازاریابی رایحه یکی از شاخه‌های بازاریابی حسی است که با درگیر کردن حواس پنج‌گانه، سعی دارد بر مخاطب تاثیر بگذارد. رایحه‌ و عطر ‌می‌تواند موجب­ انگیزش، برانگیخته شدن احساسات و یا تسکین عواطف شود.

رایحه‌ها ممکن است خاطره‌ای را احیا کنند و یا حتی یک بیماری را بهبود بخشند. به طور معمول ۷۵ درصد از احساساتی که ما در طول روز بروز می‌دهیم، تحت تأثیر رایحه است و حس بویایی در کنار بینایی، از مهم‌ترین حواسی است که از آن بهره‌مند هستیم (لینداستورم، ۲۰۰۵). تحقیقاتی که در دانشگاه پترزبورگ انجام شده نیز نشان می‌دهد که افراد به کمک حس بویایى در ۹۵ درصد مواقع مى‌توانند به سرعت خاطرات مرتبط با رایحه را بدون دیدن و شنیدن به یاد آورند

طبق تحقیات اسپانگنبرگ مشخص شد محصولاتی که در فضای خوشبو عرضه می شوند از جانب مشتریان بهتر ارزیابی خواهند شد. در صورتیکه فضای خرید خوشبو و معطر باشد مشتری رغبت بیشتری به خرید دارد ، بنابراین بوهای ملایمی مانند بوی وانیل یا هرگونه رایحه ملایم بیشترین اثر را دارد و باعث می شود تا مشتری مدت بیشتری را در فروشگاه برای خرید سپری کند

تحقیقات زیادی در مورد بوی قهوه انجام شده که نشان می‌دهد باعث فعال‌تر شدن حافظه کوتاه مدت می‌شود و همچنین احساس خوب و لذت‌بخشی در شخص ایجاد می‌کند. اگر قرار است مذاکره مهمی انجام دهید رایحه قهوه باعث می‌شود مطالب گفته شده در ذهن طرف مقابل بهتر ثبت شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خوشبو کننده فروشگاه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات فروشنده

  • هنوز امتیازی داده نشده است!